اعتصاب عمومی کارگری رمز سرنگونی رژیم!

«اصلاح طلب ، اصول گرا دیگه  تمومه ماجرا»!

اعتصاب عمومی کارگری رمز سرنگونی رژیم! 

اطلاعیه  شماره ۲، گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

به دنبال تظاهرات  در شهرهای مختلف ایران امروز ۹ دی ۱۳۹۶  تظاهراتی گسترده تر  در تهران سازماندهی شده است که تمام نیروهای مبارز و رزمنده  برای دخالتگری در آن در حال سازماندهی هستند.

به اعتقاد ما شرکت فعال بر محور شعارهای مشخص  و با رعایت مسایل امنیتی در تظاهرات تهران توسط فعالان کارگری و جوانان مبارز حائز اهمیت است. اما، ما بر این باوریم که شعارها و مطالبات ما در این تظاهرات و یا تظاهرات  آتی در تهران و شهرهای دیگر باید  از یک سو مرتبط به وضعیت  و آگاهی کنونی و از سوی دیگر  به منظور رهابی به هدف نهایی یعنی سرنگونی نظام سرمایه داری و استقرار یک دولت کارگری باشد.

مطالبات ما در تظاهرات از قرار زیرند:

اول، پیوند تظاهرات  و  اعتراضات خیابانی با مبارزات کارگران.

تجربه انقلاب بهمن ۱۳۵۷ که منجر به سرنگونی نظام سرمایه داری شاهنشاهی شد نشان داد که تنها اعتصاب عمومی کارگران و به ویژه کارگران شرکت نفت بود که سرنگونی دولت شاه را  تضمین کرد. بستن شیرها نفت توسط کارگران شرکت نفت در نهایت کمر نظام سرمایه داری را شکاند و تظاهرات توده ای به هدف نهایی یعنی سرنگون شاه منجر شد.

از اینرو تاکید بر پیوند تظاهرات خیابانی با اعتصاب عمومی توسط کارگران باید در مرکز  دخالتگری ما قرار گیرد.

دوم، سرنگونی و دولت جایگزین آن.

برای نشان دادن وجه تمایز خود از سایر طیف های رنگارنگ بورژوا که تنها خواهان سرنگونی این رژیم بوده و دولت بعدی را مسکوت می گذارند، ما باید در تبلیغات و شعارهایمان به روشنی دولت بعد را پس از سرنگونی این دولت اعلام کنیم. شعار ما سرنگونی دولت سرمایه داری و استقرار دولت کارگری است!

اما جریان های که خواهان تغییر این رژیم سرمایه داری به یک رژیم سرمایه داری دیگر با حفظ دولت سرمایه داری هستند از طرح این شعار مرکزی طفره می روند.

سوم، ایجاد هسته های محلات برای تداوم اعتراضات.

برای تداوم اعتراضات  توده ای باید هسته های مخفی سازمانده  در محلات شکل بگیرند . هسته هایی از افراد مورد اعتماد. این هسته ها می توانند نقش سازماندهی در تظاهرات و پس از آن را در دست بگیرند. به این ترتیب در دوران افت و خیز ها ی اعتراضات خیابانی این هسته به طور دائمی به کار خود ادامه می دهند و نبض مبارزات خیابانی را در دست خواهند داشت . اگر هم عقب نشینی ضروری بود این عقب نشینی را پس از دوره ای به یک تهاجم مبدل خواهند ساخت .

هسته های محلات می توانند ابزاری برای ارتباط گیری با کارگران پیشتاز در کارخانه ها باشند و نقش هماهنگ کردن اعتراضات خیابانی را با اعتصابات کارگری را به عهده گیرند.

پیش به سوی پیوند اعتراضات خیابانی با اعتصاب عمومی کارگری!

پیش به سوی سرنگونی دولت سرمایه داری و استقرار دولت کارگری!

پیش به سوی ایجاد و گسترش هسته های مخفی کارگری در کارخانجات و محلات!

**********************

برای سازماندهی هسته های محلات و کارخانه ها  با کمیته  اقدام کارگری  در تلگرام ارتباط گیرید

@Komitehe1Eghdam

 

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران