متحدانه به یاری مردم سیل‌‌زده خود بشتابیم

اطلاعیه شماره ۳

اینک که سیل در بیشتر نقاط ایران تقریبا فروکش کرده است اندک اندک صدمات و خرابی‌های ناشی از این فاجعه چهره نشان می دهد. هزاران خانواده خانه و کاشانهٔ خود را از دست داده‌اند و هزاران بیش، در باتلاقی از گل و لای به دنبال آن‌چه که شاید هنوز بر جا ی مانده باشد، می‌گردند.

آب آشامیدنی در بیشتر شهرها و روستاهای سیل‌زده در دسترس نیست و بنا به اخبار هرروزه در وسایل ارتباط جمعی غیر دولتی، کودکان و زنان و مردان به شدت از کمبود مواد غذایی، دارو، پوشاک، وسایل گرمایی و دیگر نیاز های اولیه زندگی در مضیقه هستند .

و در چنین شرایط بغرنج و بحرانی نه تنها هیچ‌گونه اقدام چشم‌گیری از سوی مقامات دولتی صورت نمی‌گیرد، بل‌که حتی در پاره‌ای از گزارشات خبر از دزدیده شدن اقلام جمع آوری شده از کامیون‌های حمل کالای بار هلال احمر و یا احتکار آن در سوله‌ها و انبارهای سپاه و ناجا می دهد.

فیلم‌های ارسال شده توسط مردم از مناطق سیل‌‌زده به روشنی نشانگر آن‌ است که اینک در همه جای کشور این مردم هستند که به یاری یک‌دیگر برخاسته و از طریق ارگان‌های محلی و قابل اعتمادکمک‌های مردمی را سازمان‌دهی می‌نمایند.

مسئولین که گاه و بیگاه خودی نشان می‌دهند، یا با خشم مردم روبرو شده و ناچار به ترک محل می‌شوند و یا پس از تهیه چند عکس و فیلم نمایشی و مصاحبه‌ای فرمایشی پی کار خود می روند.

گرایش مارکسیست‌های انقلابی ایران قویا معتقد است که در شرایط دشوار کنونی وظیفه کلیه نیروهای انقلابی و مترقی کمک به گسترش و تقویت شوراهای کارگران و زحمتکشان شهر و روستا به عنوان اولین و اصلی‌ترین آسیب‌دیدگان سیل اخیر ، و اشاعه فرهنگ شورایی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین گام‌های لازم در جهت پیش‌برد مبارزات زحمتکشان است. اینک زمان آن رسیده است که  همه نیروهای انقلابی و مترقی تنگ‌نظری‌های فرقه‌گرایانه را به کناری گذاشته و در عرصه عمل به یاریمردم سیل‌زده بشتابند.

گرایش مارکسیست‌های انقلابی ایران پیرو اطلاعیه شماره ۲ و اعلام آمادگی در جهت پیشبرد امر کمک رسانی متحدانه، از کلیه ایرانیان داخل و خارج از کشور دعوت می نماید که کمک های نقدی خود را به حساب pay pal ایمیل  زیر واریز نمایند تا در اسرع وقت و از طریق کانال‌های مطمئن به مناطق سیل‌زده ارسال شود.

[email protected]

گزارش کامل مبالغ دریافتی و ارسال آن در بیانیه‌های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

پیش به سوی کمیته‌های مستقل عمل برای کمک رسانی!

پیش به سوی هماهنگی کمیته‌های مستقل در سراسر ایران!

پیش به سوی اقدامات مستقل از پایین!

دست‌های نمایندگان دولت سرمایه‌داری کوتاه!

گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

۲۰ فروردین ۱۳۹۸

 

 

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران