نمایندگان خانه کارگر در هفت‌تپه را بشناسید!

رضا رخشان و فریدون نیکوفرد بلافاصله پس از واقعه تیراندازی در اهواز اطلاعیه مشترکی داده و این حرکت را محکوم کردند.* آنها در اطلاعیه خود از جمله نوشتند: «حمله نظامي امروز ياد آور خالد اسلامبولي و ترور سادات بود که فقط خون بسياري ریخته شد».

موضوع این یاداشت نقد اطلاعیه آن‌ها یا دست به اسلحه بردن و نبردن و عمل کشتار جمعی در اهواز نیست، بل‌که دقیقا موضوع این است که خانه کارگر بر اساس همین افراد به عنوان پایه‌های خود در هفت‌تپه است که وانمود می‌کند در آن‌جا شورای اسلامی راه انداخته است. همه زور خانه کارگر از بیرون مبنی بر راه اندازی شورای اسلامی مورد نظرش به واسطه همراهی عناصر سوپر راست و رفرمیستی مانند رضا رخشان و فریدون نیکوفرد است. خانه کارگر درست بنا به اتکا همین عناصر است که اطلاعیه داده** و به نقل از «جمعی از فعالین شاغل در نیشکر هفت تپه با صدور بیانه‌ای…» سعی می‌کند وانمود کند تسلطی بر جنبش کارگران هفت‌تپه دارد. منظور خانه کارگر از بیانه‌ای جمعی از کارگران هفت تپه همین نوشته این دو فرد است که مانند خود آن‌ها اصرار عجیبی بر «شاغل» بودن ایشان دارد! رضا رخشان و فریدون نیکوفرد مجازند هر متن مشترکی که می‌خواهند بنویسند،‌ اما وقتی خود را به عنوان اعضای شاغل هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه معرفی می‌کنند به این معنی است که دارند از اعتبار مبارزات کارگران هفت‌تپه به صورت دلبخواهی و به درخواست خانه کارگر سواستفاده می‌کنند. این در حالی است که رضا رخشان سال گذشته (قبل از عید) با رای اکثریت از هیئت مدیره اخراج شد و فریدون نیکوفر نیز چندماه قبل از او استعفا داده بود. در ضمن این دو نفر از جمله کسانی بودند که در گذشته رفته‌اند و امضاء داده‌اند که سندیکا غیرقانونی است و ما دیگر با سندیکا کار نمی‌کنیم. اگر هیئت مدیره یا کارگران هفت‌تپه بخواهند خود بلدند اطلاعیه صادر کنند و امضاء جمعی پای آن بگذارند؛ اما این فرصت‌طلبان گویا مُهر مفت و مجانی پیدا کرده‌اند که پای دردِ دل شخصی خود هم از آن می‌کوبند تا شاید امتیازات لازم را از بالایی‌ها دریافت کنند. ببینید چه کسانی خود را عضو هیئت مدیره سندیکا معرفی می‌کنند که نه تنها کوچکترین اقدام دفاعی در اعتصاب پانزده روزه اخیر کارگران هفت‌تپه نکرده‌اند، بل‌که با انواع روش‌هایی که به ذهن‌شان رسید دست به تخریب این اعتصاب زده و از اساس واقعیت اعتصابی را انکار می‌کردند که یک پایشان در تلاش برای شکستن آن بود!

در این یادداشت بیشتر تلاشم این بود که بگویم اگر خانه کارگر این همه زور می‌زند تا از درون کارخانه هفت‌تپه شورای اسلامی بیرون بکشد، و یا زور بزند تا شاید تشکیلات شورایی و مستقل کارگران هفت‌تپه را با مُهر اسلامی خود آذین کند به واسطه بهره‌گیری از نیروهای گوش به فرمانی مانند رضا رخشان و فریدون نیکوفرد است.

زنده باد جنبش مستقل و باشکوه کارگران هفت‌تپه!

علیرضا بیانی

دوم مهرماه ۱۳۹۷ برابر با ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸

(*)http://www.azadi-b.com/J/2018/09/post_477.html

(**)

 

 

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران