سوختبران هدف گلوله،  حیثیت دولت طعمه آتش

اطلاعیه گرایش مارکسیست های انقلابی

نیرو های مرزی و امنیتی جمهوری اسلامی روز گذشته توحش کم نظیری را در سیستان و بلوچستان  به نمایش گذاشتند. تا بدین لحظه آمار چندین زخمی و ده کشته از فاجعه مذکور به دست رسیده است.

سوخت برانی که در نتیجه سیاست های مشخص دولت سرمایه داری هیچ امکانی به جز روی آوردن به سوخت بری از سنین نوجوانی ندارند؛ معیشت خود و خانوار های پر جمعیتشان را با آگاهی از اینکه ممکن است در آتش سوخته و یا هدف گلوله های نیروی های مرزی شوند می گذرانند.

شرایط نا به سامان اقتصادی استان، عدم وجود ابتدایی شرایط برای مشغول شدن به کار های تولیدی یا خدماتی، عدم داشتن کارت های شناسایی و اوراق هویت برای مهاجرت به کلان شهر ها طبقه کارگر سیستان را ناگزیر می کند تا رو به شغل های پر خطری نظیر سوخت بری دهد.

در چنین شرایطی است که سالانه صد ها تن از سوخت بران یا کشته شده و یا  در اثر  انفجار  اتومبیل‌، تصادف و یا برخورد تیر مرزبانان به جوارح حساس دچار معلولیت های شدیدی می شوند.

کشتار دیروز نیروهای جمهوری اسلامی بی جواب نماند. مردم سراوان در واکنش به اقدامات نیروهای امنیتی دست به اعتراض گسترده زدند و حتی نیروهای امنیتی پلیس نیز درگیر شدند.

بحران سوخت بری و همچنین تناقضات روزمره مردم  در استان سیستان  آنچنان عمومیت یافته است که تمامی بخش های آن می توانند بر حول همین موضوع دست یه اقدام یکپارچه بزنند.اقدامی که می بایست توسط هم طبقه ای هایشان در سراسر کشور پاسخ داده شود. کولبران کردستان شاید نزدیک ترین بخش طبقه کارگر به سوخت بران باشند. هر دوی آنان از جانب دولت سرمایه داری انگ قاچاقچی خورده و با گلوله مأموران همیشه معذور از پای در می آیند. اتحاد طبقاتی این دو بخش می تواند نابرابری های اجتماعی و ساختاری را بیش از پیش به طبقه کارگر ایران نشان داده و درکی گسترده از ماهیت تقسیم کار دولت سرمایه داری را نشان دهد. تقسیم کاری که خود پیشاپیش حکم کشته شدن اعضای طبقه کارگر را صادر کرده است. اما به طبقه کارگر این انتخاب را می دهد که یا از گرستگی بمیرد و یا با گلوله های ماموران او. لحظه فعلی زمان کنار زدن پیشنهاد های دولت بورژوایی‌ست. لحظه فعلی زمان به آتش کشیدن قوانینی است که اقتضاییات سرمایه بر طبقه کارگر حاکم کرده است تا حتی امکان استثمار شدن در شرایطی که زندگی و حیاتش به مخاطره نیوفتد را نداشته باشد. لحظه فعلی، زمان تدارک جهت حمله به هستی دولت سرمایه داری است.

پیش به سوی شعله ور کردن اخگر سراوان

گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

۶ اسفند ۱۳۹۹

militaant.com

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران