معامله رهایی سه تروریست گروه حقانی بدون در نظر داشت رای بازمانده گان قربانیان!

اعلامیه گرایش مارکسیست های انقلابی افغانستان.

معامله رهایی سه تروریست گروه حقانی بدون در نظر داشت رای بازمانده گان قربانیان!

در هفته جاری سه تروریست متکرر از گروه تباهکار و تروریستی شبکه حقانی شامل «انس حقانی» که در بزرگترین و بیشترین حملات تروریستی و قتل عام در کابل از جمله چهار راهی زنبق، شاه شهید و سایر نقاط افغانستان سهیم بودند؛ قرار بود در یک معامله با امپریالیسم امریکا و شرکاى آن٬ بدون در نظر داشت رای خانواده هایی که نزدیکان شان در این حملات تروریستی از بین رفته٬ بی شرمانه طی یک کنفرانس مطبوعاتی توسط نماینده دست نشانده امپریالیسم امریکا اشرف غنی؛ حکم رهایی از بند برای این تروریستان صادر گردد‌و‌این احتمال هنوز هم قویا وجود دارد
قرار بود سه عضو کلیدی شبکه تروریستی حقانی که توسط استخبارات رژیم دستگیر شده بودند٬ در یک معامله با دو تن از زندانیان ربوده شده توسط شبکه تروریستی حقانی که اتباع امریکا بودند٬ رها شوند.
شبکه حقانی در کنار سایر گروه های تروریستی فعال در افغانستان، یکی از جانی ترین و جلاد ترین گروه تروریستی است که ده ها سال زیر لوای اسلام و افراط گرایی با نظامیان شوروی و امپریالیسم امریکا در افغانستان در گیر بوده اند که بیشترین قربانیان این درگیری ها بیشتر توده های کارگر و زحمتکش و مردم تحت ستم می باشد.
این گروه های تروریستی دست پرورده ای امریکا، بخصوص شبکه تروریستی حقانی در زمان اشغال افغانستان توسط نظامیان شوروی از طرف امپریالیسم امریکا و حمایت کشور های اسلامی برای جنگ در افغانستان در کنار سایر تنظیم های جهادی شدیداً اکمال٬ تمویل و تجهیز می شدند.
امپریالیسم امریکا با راه اندازی جنگ های گسترده زیر متن های گوناگون هر روزه از مردم افغانستان قربانی می گیرد. امپریالیسم امریکا و متحدین آن شرایط زنده گی را در افغانستان چنان مغلق ساخته اند که توده های تحت ستم به افکار توسط ایجاد راه های ایده لوژیک و تبلیغات ایده لوژیکی از سطح رسانه و آدرس های مختلف که گویا این امپریالیسم و جهان است که می تواند در زدودن تروریسم در کنار مردم افغانستان باشد و در عدم حضور آنها٬ زیر ساطور تروریسم قلع و قم می شوند. با این تبلیغاتی که دولت اجیر شکل داده است٬ شرایط زنده گی توده های زحمتکش بخصوص کارگران را همه روزه تنگ تر می سازد.
فقر، جنگ، نا امنی، انتحار و انفجار همه روزه کارگران را در کل کشور نشانه گرفته است. گروه های تروریستی در عین حال بهترین ابزار در دست امپریالیسم‌ و رژیم تحت الحمایه شان جهت سرکوب مخالفین سیاسی شان میباشند. همچنانکه در زمان های مشخص ازین عناصر ارتجاعی جهت نیل به اهداف سرکوبگرانه علیه توده های کارگر و‌ مردم تحت ستم کار میگیرد.
رهایی جلادان مردم افغانستان٬ که این بار اول نیست و بار اخیر هم نخواهد بود٬ کشتار روز افزون را شدید تر می ساز. همانگونه که 13 نوامبر در یک حمله انتحاری در ساحه قصبه کابل تعدادی از غیر نظامیان کشته شدند که در بین آنها کودکان نیز شامل است.
این حالاتی است که امپریالیسم امریکا در تبانی با دولت بحران زده سرمایه داری حاکم بالای کارگران و توده های میلیونی کشور اعمال و تحمیل کرده است.

اما اینجا راه حل نیز وجود دارد که بصورت فوری باید کارگران و توده های تحت ستم بر آن اقدام کنند:

* کارگران، قربانیان جنگ و توده ها برای مبارزه علیه جنگ و کشتار باید متحد شوند!

* کارگران در مبارزه روزمره با سرمایه داری؛ درک خواهند کرد که سرمایه داری از خشن ترین چهره های تاریخ است که برای قتل کارگران و توده ها از هیچ برنامه ای نامیمون دریغ نمی کند!

* مبارزه کارگران و سایر زحمتکشان از بند استثمار سرمایه داری؛ آغاز مبارزه با جنگ، فقر، کشتار عام و نا امنی است!

* کارگران با تدارک و اقدام به تشکل های مستقل و تدارک و ایجاد حزب پیشتاز انقلابی می توانند برای جنگ با سرمایه داری و ماشین جنگ دولت ارتجاعی و بحران زده سرمایه داری حاکم و امپریالیسم امریکا بروند!

* کارگران و توده های زحمتکش و بازمانده گان قربانیان جنگ و کشتار افغانستان یگانه نیروی هستند که می توانند تصمیم به محاکمه هر جنایت طالبی و مجاهد و هر باند تروریست دیگر کار بگیرند. بدون رای توده ها٬ رهایی هر جنایت کار ضربه محکم بر توده های میلیونی و تداوم کشتار و ادامه جنگ است. این خود نشانده ضعف و بحران ورشکستگی سرمایه داری حاکم و بحران وسیع امپریالیسم را می رساند.

گرایش مارکسیست های انقلابی افغانستان در کنار بازمانده گان و قربانیان جنگ و توده های تحت ستم و کارگران ایستاده شده و این تصمیم معامله گرایانه و جنایت کارانه رژیم سرمایه داری حاکم در تبانی با امپریالیسم و کشورهای منطقه بخصوص رژیم ارتجاعی پاکستان را شدیداً محکوم نموده و از کارگران و زحمتکشان در خواست می کنند تا در برابر جنایات سرمایه داری باید متشکل و متحد شوند و برای سرنگونی سیادت نظام سرمایه داری و امپریالیسم امریکا در اتحاد و همبستگی با کارگران منطقه و جهان در مبارزه پیگیر برای افغانستان با یک دولت دیموکراتیک تحت کنترل کارگری اقدام نمایند.
[email protected]

گرایش مارکسیست های انقلابی افغانستان
عقرب ۱۳۹۸

 

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران