حمله پاسداران به پژاک محکوم است

حمله سپاه پاسداران به پایگاه پژاک در سردشت کردستان عراق محکوم است

بنابر گزارش رسانه های بین المللی در اوایل تیرماه ۱۳۹۰، بار دیگر حمله ای مسلحانه از سوی سپاه پاسداران به پایگاه پژاک در سردشت صورت گرفت. بمباران مناطق مرزی ایران و عراق به ظاهر در لوای تنبیه و سرکوب «حزب حیات آزاد کردستان» (‍پژاک) در واقع منجر به کشتار بسیاری از ساکنان بی گناه و بی طرف منطقه شده است. خبرهای متناقض رسیده حاکی از این است که تعداد بیشماری از فعّالان حزب حیات آزاد کردستان و تعدادی از ‍‍پاسداران در این رودرویی نظامی جان باخته اند.

 

بدیهی است که این یک اقدام مذبوحانه از جانب رژیم ایران برای مخفی نگهداشتن مسایل درونی رژیم و وضعیّت نابهنجار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است. وضعیّت بد اقتصادی اکثریّت مردم جامعه ناشی از محدوديت های سرمايه داری “مستقل” ملی در چارچوب نظام امپرياليستی جهانی، محاصرات اقتصادی و ندانم کاری سران دولتی بوده و همچنین اختلافات درونی رژیم منجر به نارضایتی های بیشماری در میان مردم عادّی و حتی طرفداران رژیم شده است. با تدارک این حملۀ نظامی، سران رژیم امیدوارند که توجّه مردم را به سوی «مبارزه با به اصطلاح “تروریست‌ها” که ‍ظاهراً با حمایت آمریکا یا اسرائيل در خاک عراق لانه کرده اند»، جلب کند. واضح است که این سخنان آشنا نسبت به مخالفان، هیچ فردی عاقلی را فریب نخواهد داد.

ما حملات نظامی رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرده و از مبارزات مردم کردستان حمایت می کنیم. گرچه برنامه، سیاست ها و روش مبارزاتی «حزب حیات آزاد کردستان» – ‍پژاک- مورد تأیید ما نیست، امّا بر این اعتقاد استواریم که مردم کردستان باید در انتخاب هر سازمانی و با هر روش مبارزاتی برای مقابله با رژیم ارتجاعی حاکم بر ایران، آزاد باشند. ما از حق دمکراتیک «حزب حیات آزاد کردستان» – ‍پژاک- در مقابل رژیم ایران دفاع می کنیم.

شورای دبیری گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

تیرماه۱۳۹۰
از میلیتانت شماره ۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *