ما قدرت دفاع از خود را داریم!

حوادث وحشتناک شارلوتس ویل، ویرجینیا (آمریکا)  ،مردم را در سراسر کشور دچار هراس کرد و این زمانی بود که یک جوان نئو نازی ، خودرو خودش را به درون تظاهرات مخالفین راند و هدر هایر را کشته و ۱۹  نفر دیگر را به شدت مجروح کرد. این کار نتیجه بسیج «اتحاد راست» بود، تلاشی برای  جذب دست راستی های افراطی  فاشیست ،سفید پوستان نژاد پرست،و گروه های نئو نازی.

شب جمعه، صدها نفر از نژاد پرستان سفید پوست در روبروی محوطه دانشگاه ویرجینیا تظاهرات کردند، آنها با مشعل هایی دردستانشان ، شعارهایی نژاد پرستانه ،ضد مهاجر و ضد یهودی سر دادند. این صحنه یادآورصحنه هایی از قرن گذشته بود.هدف خشونت این نژاد پرستان در تظاهرات روز بعد روشن بود ، زمانی که انان به گروه کوچک تظاهرات ضد نژاد پرستان حمله کردند.

ظهور این گروه های دست راستی افراطی ممکن است برای عده ای غافلگیرانه باشد. این گروه ها بخصوص بعد از انتخاب ترامپ در حال رشد هستند. افزایش حملات به مسلمانان، مساجد و مهاجرین افزایش پیدا کرده است. ترامپ به این گروه ها اعتماد بنفس داده تا از سایه ها و فاضلابها به بیرون خزیده و تنفر سمّی خودشان را به بیرون بریزند. بعد از کشتن هدر هاییرو حمله به تظاهرکنندگان ضد نژاد پرست ، این گروه ادعا کردند که تظاهرات انان موفقیت آمیز بود، مخصوصا بعد از نظر ترامپ ، وقتی که او ادعا کرد دو طرف به اندازه مساوی مسئول خشونت هستند.

این برای ایالات متحده جدید نیست. این گروه ها برای حفظ ایده های نژاد پرستانه ، ضد مهاجرین و دیگر عقاید متعصبانه  شکل گرفتند. آنها بوسیله ثروتمندان تامین مالی می شوند تا بین کارگران و فقرا تفرقه انداخته و تلاش کنند تا مبارزات ما را برای بهبود زندگی مان تضعیف کنند. ما این حرکت مشابه  را از کوکلوس کلان که پس از جنگ داخلی شکل گرفته بود مشاهده کردیم انها برای انجام حملات تبهکارانه خود و از بین بردن جامعه جدید که بردگان ازاد و سفید پوستان فقیر در حال ساختن ودر انتهای بازسازی ان بودند تلاش کردند  . ما حملات گروه های مشابهی را بعد از افزایش مبارزات کارگران و پس از جنگ جهانی اول تا ۱۹۳۰ مشاهده کردیم. «کوکلوس کلان ها» دوباره در طول جنبش حقوق مدنی در جنوب افزایش یافتند. این جنبشهای (آزادی خواهانه) اغلب توانستند در برابر این نیروهای دست راستی (ارتجاعی) مبارزه کنند.

حالا اینها دوباره با برگزاری تظاهرات در حمایت از ترامپ و ظاهرا در حمایت از ازادی بیان، در مقابل ما قرار گرفته اند .این تظاهرات ها تحریکی برای  برانگیختن عکس العمل از مردمی است که ضد اهداف نژاد پرستی و تبعیض نژادی اینها هستند.  نژادپرستان میخواهند اهدافشان را  پوشش رسانه ای بدهند وایجاد فضایی از وحشت بکنند تا با این امید از ایستادن مردم در جلوی خودشان جلوگیری بکنند.

ما نمی توانیم هزینه به سکوت رفتن  در مقابل ترس را بپردازیم . این گروه ها خطررا نمایندگی می کنند  اما الان کوچک هستند و میشود انها را متوقف کرد. بعد از خشونت اخیر، برخی از سیاستمداران علیه این گروه های تنفر نژادی صحبت کرده و میگویند که ما باید از قانون جدید ی که حق تشکیل اجتماعات را محدود می کنند ، حمایت کنیم. ما باید در خانه بمانیم و اینکار را به پلیس ارجاع بدهیم.

اما این راهی نیست که ما بتوانیم خود را سازماندهی کرده و از خودمان دفاع کنیم. ما مجبور نیستیم که به پلیس تکیه کنیم. ما نمی توانیم از حق تجمع خودمان بگذریم بخاطر اینکه گروه های نفرت پراکن از این حق در جهت منافع خودشان استفاده می کنند. ما مجبور نیستیم از انها بترسیم. ما مجبور نیستیم که همانگونه که آنان میخواهند با انان مواجه بشویم. تعداد انگشت شماری از ما با تعداد انگشت شماری از انها مبارزه می کنیم. ما می توانیم آنان را با بسیج ده ها هزار نفر که به تعصب و پیام نفرت نژادی آنان «نه» میگویند متوقف کنیم. آنها حق ندارند در خیابانهای ما راهپیمایی کنند و یا در پارک های ما تجمع کرده و از «تنفر» و خشونت طرفداری کنند.

در بوستون ده ها هزار نفر از مردم آنجا، اخیرا تظاهرات کوچکی، که توسط دست راستی های( تنفر نژادی) افراطی سازماندهی شده بود را مجبور به ترک ان شهر کردند. در منطقه خلیج ،ما بیش از صد هزار نفر را در خیابان در زمان امدن ترامپ دیدیم. ما میتوانیم اینکار را دوباره و دوباره انجام بدهیم. ما میتوانیم سازماندهی را از حالا شروع کرده و با دوستان و فامیلمان ، همکاران و همسایگانمان بحث کنیم که این فاشیست ها چه چیزی را نمایندگی می کنند.

۲۱ اوت ۲۰۱۷

این مقاله اولین بار در سایت کارگران انقلابی (مارکسیست های انقلابی آمریکا) منتشر شد.

نرجمه نسیم صداقت

 

 

 

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران