استان های غربی ایران: توزیع بیانیه اول ماه مه توسط فعالین کمیته اقدام کارگری

امروز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، رفقایی از «کمیتۀ اقدام کارگری» اقدام به توزیع بیانیه هایی به مناسبت اول ماه مه در یکی از استان های غربی ایران نمودند.

این بیانیه که پیشتر طی یک اتحاد عمل به امضای مشترک کمیتۀ اقدام کارگری و کانون کارگران متحد ایران رسیده بود، به دلیل عدم برگزاری مراسم اول ماه مه در استان مذکور توزیع نگردید؛ منتها به دلیل موضوعیت مطالبات مطرح شده در آن، توزیع آن به هفته های پس از روز جهانی کارگر موکول گردید.

رفقای «کمیتۀ اقدام کارگری» تعداد قابل توجه ای نسخه از این بیانیه را تهیه نمودند، و سپس در ایستگاهی نزدیک شرکت نفت استان مورد نظر، همۀ برگه ها را به صورت مستقیم بین کارکنانی که از سرویس های حمل و نقل ایستگاه استفاده می کردند، توزیع کردند. توزیع بیانیه همراه بود با توضیح شفاهی کوتاهی در مورد روز کارگر و مطالبات کارگران.

این اقدام خوشبختانه بدون هرگونه مشکل امنیتی برای این رفقا صورت پذیرفت.

با در نظر داشتن تغییر و تحولات پیش رو در جنبش کارگری، سبک کاری که منطبق با شرایط کنونی پیشنهاد می شود، ایجاد جمع ها یا هسته های دوسه نفرۀ مخفی از فعالین سوسیالیست و معتمد یکدیگر است که بتوانند دخالتگری های مختلفی رااز جمله همین توزیع بیانیه و تراکت و یا فعالیت های دفاعی از کارگران زندانی و غیرهسازمان دهند. چنین فعالیت هایی پیش از هر چیز به خود این فعالین درجه ای از اعتماد به نفس می دهد، چرا که می بینند می توان انواع سدهای امنیتی رژیم را خنثی کرد و به عنوان بخش پیشرو، الگو و سبک کاری پیشنهادی را در جنبش جا انداخت. به علاوه از درون همین دخالتگری های به ظاهر ساده است که می توان اصول مخفی کاری، فعالیت جمعی و سازماندهی را برای فعالیت های گسترده تر آتی آموخت.

کمیتۀ اقدام کارگری

۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران