یونان: پیش به سوی تشکیل گروه های دفاعی متحد ضدّ فاشیستی!

پیش به سوی یک میلیشیای مرکزی و متحد ضدّ فاشیستی!

فاشیست ها یک فعال چپ را به قتل رسانده اند. ابراز خشم و انزجار کافی نیست. اکنون زمان اتحاد عمل توده ای بر ضدّ فاشیست ها است. هر کسی باید به این گردهمایی ضدّ فاشیستی که امروز رأس ساعت 17:30 در میدان آمفیالی برگزار می شود، بپیوندد. ما در همه جا به تشکیل گروه هایی ضدّ فاشیستی برای دفاع از خود نیاز داریم- یک میلیشیای مرکزی ضدّ فاشیستی. بیانیۀ زیر از گرایش کمونیستی سیریزا (SYRIZA) را مطالعه کنید.

قتل مبارز 34 سالۀ ضدّ فاشیست، «پاولوس فیسس» در میدان آمفیالی به دست یک عضو نئو نازی سازمان «طلوع طلایی»، نه فقط یک اقدام شنیع سیاسی، بلکه زنگ هشداری است برای بسیج جنبش کارگری و چپ. قتل این مبارز ضدّ فاشیست که بلافاصله پس از حملۀ خشونت آمیز به میلیشیاهای کمونیستی در شهر پراما رخ داد، اثبات می کند که هدف سازمان «طلوع طلایی»، به عنوان یک گروهک بی رحم از جنایتکاران فاشیست در خدمت سرمایۀ کلان، نه فقط ارعاب، بلکه همچنین حذف فیزیکی مبارزین جنبش کارگری و چپ است.

در مواجهه با تشدید فعالیت های سبعانۀ فاشیست ها تنها یک راه پیش رو است: عمل توده ای، متحدانه، سازمان یافته و کارا علیه فاشیسم. تمامی سازمان ها و فعالین جنبش کارگری و چپ اکنون هدف قرار گرفته اند. عاجل ترین وظیفۀ تمامی اتحادیه ها و احزاب کارگری، تمامی سازمان ها و گرایش های چپ، پشتیبانی و حمایت از جنبش و هر فعال آن در برابر خشونت وحشیانۀ فاشیست هاست.

نباید هیچ گونه توهمی به نقش دولت بورژوایی، «نیروهای امنیتی» و «اجرای قانون» داشته باشیم. تاریخ گواهی می دهد- و در مورد «طلوع طلایی» هم مسجل شده است- که پلیس هیچ گونه مزاحمت و آزاری برای فاشیست ها ندارد، بلکه در عوض نقش تأمین مالی، سازمان دهی، عرضۀ تسلیحات و حمایت از آن ها را ایفا می کند. حفاظت از فعالین و جنبش کارگری در برابر خشونت وحشیانۀ فاشیستی، وظیفه ای است که تنها به وسیلۀ خود جنبش با اتکا به نیروهای خویش قابل تحقق و انجام است.

خواب و خیال های دمکراتیک و توسل به نهادهای دولتی که همگی پوششی برای خشونت ارتجاعی و سازمان یافتۀ طبقۀ حاکم هستند، جنبش را منحرف و فاشیست ها را جسورتر می سازد. اکنون زمان عمل است، و برای آن که عمل ما مؤثر باشد، همکاری و وحدت تمامی سازمان های چپ و کارگری ضروری است.

برای یک پاسخ قاطعانه و کارا به این خشونت سبعانۀ فاشیست ها، گرایش کمونیستی سیریزا موارد زیر را پیشنهاد می کند:

ایجاد یک جبهۀ متحد از اتحادیه های کارگری، سیریزا (SYRIZA)، حزب کمونیست یونان (KKE) و سایر سازمان های چپگرا و ضدّ فاشیست حول یک برنامۀ مشخص آکسیون توده ای به منظور دفاع از خود در برابر فاشیست ها و مقابله با خشونت فاشیستی.

ایجاد گروه های دفاعی ضدّ فاشیستی در محلات، مراکز کار و نهادهای آموزشی به وسیلۀ تمامی سازمان های جنبش کارگری، جوانان و چپ.

ایجاد یک میلیشیای واحد مرکزی ضدّ فاشیستی با اعضای منتخب گروه های دفاعی ضدّ فاشیستی برای انجام وظیفۀ محافظت و دفاع از تجمعات جنبش کارگری و جوانان در سطح ملی در برابر حملات فاشیست ها و سرکوب رسمی دولتی.

گرایش کمونیستی سیریزا

18 سپتامبر 2013

متن یونانی:

http://www.marxismos.com/greece-menu/greece-movements-menu/greece-labour-movement-menu/1935-antifasistiki-prokiriksi.html

ترجمۀ انگلیسی:

 http://www.marxist.com/greek-fascists-kill-anti-fascist-rapper-pavlos-fyssas.htm

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *