پروتوکول گروه تروریستی طالبان با امپریالیسم آمریکا

تعمیق جنگ و کشتار!

گروه ارتجاعی دهشت‌افگن طالب که  طی یک سال است با امپریالیسم امریکا در قطر روی بدست آوردن امتیازات زیر نام «صلح برای افغانستان» و «دست برداشتن از خشونت و تهاجم بالای یکدیگر و قسماً کاهش خشونت با نیروهای وابسته‌ای رژیم سرمایه‌داری افغانستان» چانه‌زنی‌های را در نشست‌های در بسته برگذار کردند؛ که سر انجام مورخ دهم برج حوت سال روان پروتوکولی جهت در اختیار قرار دادن بیشتر امتیازات از راه قانونی به گروه تروریستی طالبان توسط نماینده گروه تروریستی طالب «ملا عبدالغنی برادر» و نماینده امپریالیسم امریکا زلمی خلیلزاد به امضا رسید.

این توافق‌نامه دستِ باز را در اختیار طالبان برای تعمیق و احیای یک نظام شبیه قرون وسطایی میدهد.

از آنجا که رسانه‌ها، خبرنگاران را در قطر برای پوشش این نشست معامله بر خون توده‌های تحت ستم ارسال کرده بود، یک خبرنگار با یک‌تن از نماینده‌های هیئت طالبان به اسم «عباس استانکزی» طی مصاحبه‌ای در رابطه به این توافق‌نامه و آینده‌ای که آنها می‌خواهند در نظام سرمایه‌داری ارتجاعی افغانستان ایفا کنند، سوالات را مطرح می سازد؛ از جمله روی مسئله آزادی بیان و مسئله زنان. در پاسخ این هیئت گروه تروریستی می‌گوید که؛ «حقوق زنان همان که در قرآن آمده و مطابق اصول شریعت خواهد بود». این نوع افکار این گروه تروریستی می‌رساند که این گروه و امثال آنها که تعدادشان در کشور هم کم نیستند، کوچکترین توجه‌ روی مسایل حقوق و آزادی زنان، دیموکراسی،  و صدها مورد دیگری که سبب می‌شود توده‌های این سرزمین، در راس کارگران و زحمت‌کشان اعم از زنان و مردان، عمیق‌تر در بند و زنجیر ارتجاع و استثمار سرمایه‌داری قرار بگیرند.

طالبان دهشت‌افگن همان گروه تروریستی هستند که در طی حاکمیت قرون‌ وسطایی خود هزاران ظلم‌وستم را علیه انسان‌های زحمتکش این سرزمین انجام داده‌اند. گذشته از آن با روی کار آمدن رژیم های وابسته و مورد حمایت امپریالیسم امریکا و متحدین آن پس از تهاجم نظامی ۲۰۰۱ بر افغانستان، طالبان بیشترین حملات انتحاری و انفجاری و گردن بریدن‌ها و سنگسارها و هزاران جنایت و فجایع را بالای توده‌های زحمتکش در سراسر افغانستان انجام دادند که هرگز نزد توده‌ها و کارگران تحت ستم فراموش نخواهد شد.

رشد و ایجاد این گروه‌های تروریستی و این تنظیم‌های ارتجاعی حاکم در دولت سرمایه‌داری مورد حمایت امپریالیسم امریکا بر محور منافع کشورهای امپریالیستی و کشورهای ارتجاعی منطقه در مقاطع مختلف شکل گرفته است.

این گروه‌های تروریستی؛ چه افراد، اشخاص و باندها و تنظیم‌های ارتجاعی برای ساختار و حفظ منافع کشورهای امپریالیستی به‌خصوص امپریالیسم امریکا در افغانستان، شامل دولت سرمایه‌داری و یا در پشت صحنه برای منافع امپریالیسم بصورت های مختلف در فعالیت‌های تخریب‌گرایانه و ستم‌گرانه و استثمارگرانه سهم دارند.

از این نتیجه می‌شود که همانند گلبدین، چه طالب یا دیگر گروه‌های تروریستی همانند در بدنه دولت سرمایه‌داری همراه این برادارن مجاهد خود قرار بگیرند و می‌گیرند، کوچکترین صلح، امنیت، نان، دیموکراسی، حقوق زن، حقوق کودکان و… رهایی را برای توده‌ها و در راس توده‌های میلیونی کارگر، آورده نمی‌توانند.

جنگ بزرگترین موتور چرخش نظام‌های سرمایه‌داری و امپریالیستی است که از جنگ جهانی اول، دوم و بلآخره رشد دادن گروه‌های اسلام‌گرا در کشورهای آسیایی، تماماً برای منافع سرمایه‌داری و امپریالیسم است. تا زمانیکه در جهان نظام سرمایه‌داری و امپریالیسم هست، جنگ به انواع و اقسام و شگردهای فریبنده، برای کشتار عام توده‌های کارگر وجود خواهد داشت..

با قرار گرفتن تروریست‌های طالب در کنار گروه‌های ارتجاعی جهادی دولت سرمایه‌داری حاک، یکبار دیگر کارگران و زحمتکشان افغانستان در زیر استثمار و ستم طبقاتی توسط سرمایه‌داری و قرار گرفتن ثروت‌های از بالا آورده شده توسط امپریالیسم به این گروه‌ها و باندهای جنایتکار، بیشتر از پیش قرار می‌گیرند.

در مدت اشغال افغانستان توسط امپریالیسم آمریکا دیده شد که حمایت‌های مالی امپریالیسم برای سران جهادی و اجیران آورده شده از امریکا و کشورهای اروپایی، بزرگترین منابع مالی و موسسات و بانک‌ها و کارخانه‌ها، مکاتب خصوصی، دانشگاه‌های خصوصی، تلویزیون‌های خصوصی مربوط به همین رهبران و جنایت‌کاران جهادی می‌شود که بزرگترین منابع استثمار کارگران و کارمندان و زحمتکشان و انباشت سرمایه بر جیب‌های این عناصر ارتجاع است و اکنون عین این پروسه جنایتکارانه با امضای این پروتوکول با طالبان تروریست نیز یک‌بار دیگر صورت می‌گیرد.

حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن‌که شرایط عینی و بحران فراگیر سرمایه‌داری ناقص‌الخلقه و کشمکش‌های قطب‌های مختلف انتخاباتی که برای قدرت‌گیری وجود دارد، زمینه‌ساز برای سازمانیابی توده‌های میلیونی بر حول برنامه انقلابی را میرساند که در راس این برنامه باید طبقه کارگر افغانستان بعنوان یگانه نیروی توقف‌ساز جنگ و آورنده‌ای صلح و شرایط دایمی خوب برای کل انسان‌های این کشور حضور داشته باشند. چون‌که با امضای این پروتوکول با گروه تروریستی طالب، جنگ و فقر و فلاکت کاهش و صفر نشده بلکه شدت خواهد یافت.

زمان آن رسیده که توده‌های کارگر با اتفاق قربانیان این جنگ‌ها و مردم تحت ستم، علیه این بحران و شرایط فقر و جنگ و کشتار و معاملاتی که بر سر و تن کارگران صورت می‌گیرد، یک‌جا شده و کل نظام سرمایه‌داری را با تمام دسته‌ها و گروه‌های آن به‌زیر کشیده و یک دولت دیموکراتیک کارگران و زحمتکشان را پایه‌ریزی کنند. این پروسه می‌تواند از سازمان‌یابی کارگران و ایجاد هسته‌های سوسیالیست و پیشتاز کارگران کارخانه و محلات کارگری و ایجاد ارتباطات با سایر اقشار جامعه زنان، جوانان و محصلین آگاه برای ایجاد یک حزب پیشتاز انقلابی شکل گرفته و تسهیل شود. حزب پیشتاز انقلابی یا حزب لنینی همان ابزار برای قدرت گیری طبقه کارگر و حفظ دانش و تجارب انقلابی در برابر ایدیولوژی حاکم بورژوازی و خرده‌بورژوازی است.

جوانانی هستند که این اهداف را دنبال می‌کنند و کمیته اقدام کارگری افغانستان را ایجاد کرده اند که روی همین موارد و فعالیت‌های عملی درون جنبش کارگری افغانستان با در نظر داشت شرایط و تاکتیک‌های مشخص، دخالت‌گری‌های مثمر را در مدت بیشتر از سه سال انجام داده است و در صدد آن است که کمیته اقدام کارگری بتواند بیشتر فعالین کارگری و کارگران را در راستای فعالیت‌های عملی گرد هم آورده و بیشتر در فعالیت‌های ضد سرمایه‌داری و ضد امپریالیستی سهیم باشند.

گرایش مارکسیست های انقلابی افغانستان

تماس با گرایش مارکسیست های انقلابی افغانستان

[email protected]

حوت ۱۳۹۸

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران