کمک های جمع آوری شده برای قربانیان زلزله

بیانیۀ انجمن همبستگی بین المللی کارگری: کمک های جمع آوری شده برای قربانیان زلزله، تحویل داده شد

به دنبال وقوع زلزله در وان و ارجیس، صدها ها تن جان خود را از دست دادند، هزاران نفر مصدوم گردیدند و بسیاری دیگر نیز بی خانمان شدند پس از زلزله، ما به عنوان فعالین “انجمن همبستگی بین المللی کارگران” (UID-DER) اقدام به تشکیل یک کمپین همبستگی با شعار پیش به سوی همبستگی کارگری با مردم وان نمودیم. در طول کمپین، ما باری دیگر شاهد بودیم که با وجود تمامی هوچی گیری های نژادپرستانه، هیچ گونه خصومتی میان زحمتکشان کُرد و ترک وجود ندارد.

کارگران نسبت به کمپین ما بی تفاوت نبوده و تا حد توان خود به یاری برادران و خواهرانشان در وان شتافته اند. روز 5 نوامبر، ما کمک های جمع آوری شده را به دست نمایندگان “کنگرۀ دموکراتیک مردم” رساندیم تا به وان منتقل شود.

در طول کمپین ما، صدها بسته لباس، موادّ غذایی و دارو جمع آوری گردید. با وجود تمامی سر و صداهای شووینیستی، برادران و خواهران زحمتکش ما در محلاتی که دفاتر ما در آن ها واقع می باشد، بسیج شدند.

در دفاتر محلی، اقلامی که به عنوان کمک دریافت شده بودند، ابتدا از بسته خارج و دسته بندی گردیدند و سپس مجدداً دسته بندی شده و برچسب خوردند. در یکی از بسته ها، تعدادی شیرینی قرار داشت که کودکان برای هم سن و سالان خود در وان فرستاده بودند. این اقدام در حقیقت بهترین پاسخ خانواده های کارگری به کسانی بود که تحت تأثیر تبلیغات ناسیونالیستی، با بی شرمی تمام بسته های سنگ را برای قربانیان زلزله ارسال کرده بودند.

در حین بارگیری نیز واکنش های معنادار و قابل تأملی از سوی کارگران رخ می داد. به عنوان نمونه، یکی از کارگرانی که درست مقابل دفتر محلی ما در ساریگازی زندگی می کند، با دیدن بارگیری کامیون از سوی اعضای ما، یک بخاری برقی به ما اهدا کرد؛ یا خانم مسنی به ما گفت: “ای کاش می دانستم که امروز شما می خواهید بارگیری کنید؛ اگر می دانستم یک سری چیزها را به شما می دادم”. کارگر جوانی نیز بود که با دو کیسۀ لباس به ما پیوست.

ما اطمینان داریم که مردم وان، با وجود آن که یاری کنندگان خود را شخصاً نمی شناسند، اما با زحمتکشانی که به آنان اهمیت دادند و تا حد توان خود به یاری آنان شتافتند، احساس دوستی خواهند داشت. ما به عنوان فعالین UID-DER، از تمامی اعضا و دوستانی که در این کمپین شرکت داشتند، قدردانی می کنیم. هم چنین ما از تمامی برادران و خواهران هم طبقه ای خود که مردم وان را رها نکردند، از آن چه داشتند دریغ نورزیدند، از آسیب دیدگان دست گیری کردند و نشان دادند که روح همبستگی کارگری هم چنان زنده است و با اعتماد به UID-DER به کمک ما شتافتند، سپاس گزاری می کنیم.

زنده باد همبستگی کارگری!

زنده باد برادری!

هفت نوامبر ۲۰۱۱

منبع:

منبع: انجمن همبستگی بین المللی کارگری (UID-DER)

http://en.uidder.org

ترجمه: شبکه همبستگی کارگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *