سرکوب کارگران ایرانی را متوقف کنید

کارگران ایران تنها نیستند

شبکه همبستگی کارگری و انجمن همبستگی بین المللی کارگران UID-DER

İran İşçi Sınıfına Yönelik Baskılara Son

Stop Repression of Iranian Workers

سرکوب کارگران ایران شدت گرفته است؛ علیرغم وخامت شرایط کار و معیشت کارگران، هم چنان از فعالیت سیاسی و اتحادیه ای آنان ممانعت به عمل می آید. کارگرانی که برای سازمان یابی، ایجاد تشکل و در راستای منافع طبقاتی خود تلاش می کنند، به ویژه رهبران کارگری، مورد سرکوب سخت و سنگین قرار می گیرند. رژیم هرآن چه در توان دارد، از دستگیری و شکنجه گرفته تا حبس و حتی اعدام، به کار می بندد تا جنبش کارگری را متوقف سازد.

اتحادیه در ایران، به مثابۀ یک شکل تاریخی سازماندهی و یکی از اهداف طبقۀ کارگر، از سال ۱۹۷۹ به این سو ممنوع بوده است. اما با وجود تمامی این ممنوعیت ها و سرکوب، کارگران هرگز از تلاش برای سازمان یابی دست نکشیدند. به عنوان نمونه، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در سال ۲۰۰۶ و در اعتراض به قوانین ضداتحادیه ای مجدداً شکل گرفت، و به اعتصابات و همچنین اقدامات مختلف اعتراضی دست زد. موج بازداشت ها و اخراج ها علیه اعضا و رهبران این اتحادیه هرگز تاکنون متوقف نشده است. منصور اسالو، رئیس هیئت مدیرۀ سندیکا، در همان زمان و پس از آن نیز دستگیر شد و مورد شکنجه قرار گرفت. رضا شهابی، یکی دیگران از رهبران سندیکا، با وجود وخامت وضع سلامتی خود، بدون هیچ گونه مراقبت و مداوایی در زندان نگاه داشته می شود. ماه مه گذشته، فرزاد کمانگر، یکی از رهبران اتحادیۀ معلمان، به صرف انجام فعالیت های اتحادیه ای، اعدام گشت.

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس رژیم طی ماه مارس، سرکوب طبقۀ کارگر اوج گرفته است و این موضوع اهمیت همبستگی بین المللی را بیش از پیش بالا می برد.

ما ضمن محکوم نمودن سرکوب طبقۀ کارگر از سوی حاکمیت و دولت، خواهان آزادی فوری کارگران و فعالین اتحادیه ای زندانی می باشیم.

سرکوب اتحادیه ها و سایر تشکلات کارگری باید متوقف و تمامی ممنوعیت ها رفع شود.

ما خواهان آزادی کامل بیان و سازمان یابی و تشکل برای طبقۀ کارگر ایران و جهان هستیم.

طبقۀ کارگر ایران تنها نیست!

۱۵ فوریۀ ۲۰۱۲

انجمن همبستگی بین المللی کارگران UID-DER

ترجمه: فعالین شبکۀ همبستگی کارگران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *