به حمایت از کردها برخیزید! قطعنامه برای شعبات اتحادیه

از کردها پشتیبانی کنید!

1- ما قویاً علیه «دولت اسلامی» و حملات آن به شهر اکثراً کردنشین کوبانی در سوریه هستیم.

2- ما از کردهای کوبانیاز جمله یگان های دفاع مردمی (YPG) و بریگادهای زناندر مبارزه مصممانه شان حمایت می کنیم. ما پشتیبانی خود را از حق آن ها برای مقاومت در برابر حملات و از درخواست آن ها برای کمک اعلام می نماییم.

3- ما انزجار خود را از این که رژیم ترکیه، به عنوان رژیمی که تاریخی طولانی از سرکوب مردم کرد را در کارنامۀ خود به ثبت رسانده، درحال یاری رسانی به مردم کرد برای دفاع از خود نیست و حتی با ممانعت از ارسال تسلیحات، مانع دفاع آن ها نیز می شود، اعلام می کنیم.

4- ما قاطعانه خواهان پشتیبانی و آگاهی رسانی عمومی از تظاهرات ها در حمایت از مردم کرد هستیم.

5- ما هیچ گونه اعتمادی به ائتلاف کنونی با محوریت ایالات متحده نداریم؛ انگیزۀ پشت مداخلۀ این ائتلاف، منافع خود آن است، نه منافع کردها یا سایر مردم تحت ستم. به عنوان مثال شاهد بودیم که این مداخلۀ نظامی چگونه در افغانستان وضع را به مراتب بدتر ساخت.

6- ما خواهان پایان دادن به موانع پیش روی ارسال سلاح به مردم کرد، پذیرش بی قید و شرط پناهجویان؛ و رفع ممنوعیت از سازمان های کرد مانند پ.ک.ک هستیم؛

7- عدم حمایت گروه «ائتلاف برای توقف جنگ» از کردها و ناتوانی آن ها از مخالفت فعال با جنگ علیه کردها، برای ما دلسردکننده است. ما از اتحادیه می خواهیم که پیرامون این موضوع بحث هایی با «ائتلاف برای توقف جنگ» داشته باشد و بسته به پاسخ و واکنش آن ها، حمایت اتحادیه از این گروه را مورد ارزیابی مجدد قرار بدهد.

http://www.workersliberty.org/node/24041

۱۰ اکتبر ۲۰۱۴

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران