نامۀ سرگشاده به کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

دوستان گرامی کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست کارگری- حکمتیست،

روز یکشنبه مورخ ۲۰ اکتبر، مناظره ای میان یکی از اعضای کمیتۀ مرکزی شما، آقای سیاوش دانشور، و رفیق مازیار رازی سخنگوی گرایش مارکسیست های انقلابی ایران در تلویزیون چشم انداز (اتحاد چپ ایرانیان) پیرامون درس های انقلاب اکتبر ۱۹۱۷، صورت گرفت*. اما، مناظره به گونه ای پایان گرفت که نوبت جمعبندی نهایی به آقای سیاوش دانشور تعلق گرفت و ایشان نیز درست در این فرصت اتهامی را به شکل گنگ و سربسته وارد آوردند مبنی بر این که «خود دوستان، آقای مازیار رازی از یک جناح حکومت دفاع کردند»!

ما رسماً از عضو کمیتۀ مرکزی شما، سیاوش دانشور، تقاضای روشن سازی این جملۀ گنگ را داریم. آیا منظور این بوده است که گرایش ما از یک جناح حکومت دفاع کرده است؟ که در آن صورت خواهان ارائۀ مدرک و سند برای اثبات این اتهام هستیم. اگر منظور این است «دوستان» ما از یک جناح حکومت دفاع کرده اند، در آن صورت ایشان موظفند روشن کنند که این «دوستان» چه کسانی بوده اند و چه سندی ایشان در دست دارد که نشان دهد در زمانی که این افراد از حکومت دفاع کردند، «دوستان» گرایش ما بوده اند.

بدیهی است که منطبق با عرف و پرنسیپ های شناخته شده در مبارزات سیاسی کمونیستی علیه سرمایه داری، چنان چه کسی اتهامی به دیگری زد، و یا از عبارت گنگی استفاده کرد که چنین برداشتی را به دست دهد، یا باید فوراً اسناد و مدارک اثبات این اتهامات را رو به جنبش ارائه دهد و یا بحث خود را روشن کند. و یا اگر نتوانست آن را ثابت کند، می بایست رسماً از فرد مورد اتهام در همان سطح و محیطی که اتهام وارد کرده است، عذر خواهی کند. بنابراین، ما از شما درخواست می کنیم که به این موضوع رسیدگی کنید و رو به جنبش یا اسناد اتهام وارده را اعلام نمایید و یا موضوع را روشن کنید.

با احترام

شورای دبیری گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

۲۲ اکتبر ۲۰۱۳

مناظره مازیار رازی (گرایش مارکسیست های انقلابی ایران)  و سیاوش دانشور (حزب کمونیست کارگری-حکمتیست) در باره انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ در تلویزیون چشم انداز (اتحاد چپ ایرانیان).

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *