بحران خاورمیانه، چشم اندازها و راهکارها: فراخوان به سمینار مشترک کلن

به دنبال دعوت فعالین پروژۀ «احیای مارکسیستی» برای تدارک برگزاری سمیناری در کلن، «گرایش مارکسیست های انقلابی ایران» (میلیتانت)، به منظور تقویت این سمینار فراخوانِ دعوت به همکاری را خطاب به تمامی سازمان ها و افراد مترقی و سوسیالیست ایرانی و غیر ایرانی، جهت شرکت، سخنرانی و یا سازماندهی در این سمینار، می دهد:

۱- ما شاهد وضعیت بحرانی خاورمیانه و حضور توده های میلیونی در مصر، ترکیه، تونس و جنگ در سوریه هستیم. با وجود نارضایتی های عمیق اجتماعی در میان توده ها، همچنان فقدان رهبری انقلابی به عنوان یک مسألۀ جدی وجود دارد.

۲- نیروهای امپریالیستی و همپیمانان آن ها برای ایفای نقش مخرب وارد عرصه شده و برای جلوگیری از وقوع انقلابات از پایین، حکومت هایی را از بالا تحمیل می کنند. بدین ترتیب وضعیت مردم ستمدیده، به ویژه طبقۀ کارگر، از اساس تغییری نخواهد کرد و چه بسا وخیم تر از گذشته هم خواهد شد. آن چه تغییر کرده، تغییر چهرۀ استثمار است.

۳- موضوع حیاتی در این بین، راه حل و چشم انداز نیروهای مترقی و سوسیالیست است که باید به بحث گذاشته شود. همچنین شیوه و سبک سازماندهی فعالیت های مشترک در جهت حمایت از کارگران و سایر اقشار زحمتکش و تحت ستم خاورمیانه.

با درنظر داشتن آن چه در بالا اشاره شد، سمیناری جهت بحث و تبادل نظر پیرامون راه حل ها و رسیدن به توافقات و برجسته کردن نقاط اشتراک به منظور فعالیت و اقدام مشترک همبستگی ترتیب داده شده است؛ در نتیجه از تمامی نیروها و افراد مترقی و سوسیالست دعوت می شود تا در سطوح مختلف (اعم از شرکت، سازماندهی و سخنرانی) برای برگزاری سمینار همکاری کنند.

گرایش مارکسیست های انقلابی ایران (میلیتانت)

۲۹ اوت ۲۰۱۳

برای شرکت، سخنرانی و یا سازماندهی سمینار با ما تماس بگیرید: [email protected]

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *