آمادگی اتحادیۀ DİSK و سایر کارگران در ترکیه برای ورود به اعتصاب

Turk Strike

آمادگی اتحادیۀ DİSK در ترکیه برای ورود به اعتصاب

گزارشی از روزنامۀ «حریه دیلی نیوز»

4 ژوئن 2013

طبق بیانیۀ رسمی «کنفدراسیون اتحادیه های کارگری مترقی» (DİSK) در ترکیه، این کنفدراسیون تصمیم دارد که در تاریخ 5 ژوئن، یعنی پس از اعلام اعتصاب از سوی «کنفدراسیون اتحادیه های کارگری بخش عمومی» (KESK)، به اعتصاب کارگران بخش عمومی بپیوندد.

این اتحادیه ابتدا شرایط اعتصاب را با اعضای خود در میان گذاشت، و قصد دارد که در تاریخ 5 ژوئن پیش از تجمع در مقابل ساختمان DİSK واقع در شیشلی (Şişli)، دست از کار بکشد. سپس جمعیت کارگران از این محل به سمت میدان «تقسیم» خواهد رفت.

در بیانیه آمده است: «قدرتی که از تولید ریشه می گیرد، جای خود را در مبارزه خواهد یافت».

در تاریخ 4 ژوئن، نزدیک به 250 هزار عضو KESK با پوشیدن لباس و روبان سیاه بر سر کار حاضر بودند و سپس حدود ظهر دست از کار کشیدند. اعتصاب، که ابتدا در اعتراض بهتغییرات پیش رو در قانون کار بخش عمومی تعیین شده بود، به دلیل اعتراضات موجود در پارک «گزی»، به تاریخ 4 ژوئن موکول شد. در این بین، KESK تمامی اتحادیه های دیگر را به همبستگی فراخواند.

***

آمادگی کارگران بخش عمومی ترکیه برای ورود به اعتصاب

3 ژوئن 2013

بنابه گزارش  HYPERLINK “http://www.hurriyetdailynews.com/” حریه دیلی نیوز، کنفدراسیون اتحادیه های کارگری بخش عمومی ترکیه (KESK)، از تصمیم خود به آغاز اعتصاب در فردا ظهر خبر داده است. این اقدام، پاسخی است به واکنش خشن و سکوبگرانۀ حکومت به اعتراضات مردم در میدان تقسیم- پارک گزی.

این اعتصاب که ابتدا در اعتراض به تغییرات پیش رو در قانون کار بخش عمومی تعیین شده بود، به دلیل اعتراضات جاری در پارک، به روز 4 ژوئن موکول شد، در این بین KESK سایر اتحادیه ها را به همبستگی و حمایت فراخواند.
به گفتۀ اسماعیل هاکی، دبیر کلّ اتحادیه، 250 هزار کارمند بخش عمومی فردا پیش از توقف کار، با لباس ها و روبان سیاه بر سر کار حاضر خواهند شد.

همچنین KSEK امروز با نمایندگانی از کنفدراسیون اتحادیه های کارگری مترقی (DİSK)، انجمن پزشکی ترکیه (TTB)، انجمن مهندسین ترکیه و انجمن معماران ترکیه برای بحث های بیشتر دربارۀ اعتصاب دیدار خواهد داشت.
انتظار می رود که امروز بعدازظهر، اتحادیه ها در این موارد تصمیم گیری کنند.

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *