پیام های همبستگی بین المللی کارگری در آستانه اول ماه مه

پیام «شبکۀ همبستگی کارگران ایران» به «انجمن همبستگی بین المللی کارگران» ترکیه

به برادران و خوهران هم­طبقه ای خود،

با سپری شدن یک سال از مبارزات، و پیروزی ها و شکست های توأمان آن، باری دیگر مراسم اول ماه مه را جشن می گیریم. هر روز که می گذرد، سرمایه داری طبقۀ کارگر را در مقیاس جهانی و همین طور تکنولوژی را یکپارچه تر می سازد؛ به طوری که که کارگران دورترین سرزمین ها نیز عملاً در تجارب مبارزاتی مشترکی با کارگران باقی دنیا سهیم می شوند. اکنون ما می توانیم در کسری از ثانیه، از درد و رنج کارگران دیگر کشورها، مانند بنگلادش، مطلع شویم.

انگیزه و محرّک سرمایه داران برای کسب سودهای بیشتر در فراسوی مرزهای خود نیز ناگزیر شرایطی را برای ایجاد همبستگی بزرگ تر و عمیق تر بین المللی کارگران فراهم آورده است. «شبکۀ همبستگی کارگران ایران» اعتقاد دارد که راهِ نه فقط جلوگیری از تراژدی هایی مانند فروریختن ساختمان کارخانه در «داکا» یا مقاومت در برابر حمله به دستمزدها و شرایط کار، بلکه همچنین حرکت به سوی پیروزی و بهبودهای جدید در شرایط معیشت و کار کارگران، ایجاد پیوندهای نزدیک تر با انجمن هایی نظیر «انجمن همبستگی بین المللی کارگران» (UID-DER) است؛ به طوری که بتوانیم با یک دیگر به سوی اتحاد و همبستگی وسیع تر با طبقۀ کارگر حرکت کنیم. از خلال این مسیر است که می توانیم اطمینان دهیم همبستگی با طبقۀ کارگر، فراتر از اول ماه مه می رود و هر روزِ سال، مبارزات را به پیش می راند.

زنده باید اتحاد و مبارزۀ بین المللی طبقۀ کارگر!

شبکۀ همبستگی کارگران ایران (IWSN)

28آوریل 2013

************

پیام «انجمن همبستگی بین المللی کارگران» ترکیه به «شبکۀ همبستگی کارگران ایران»

خواهران و برادران هم­طبقه ای ما،

ما نیز مراسم اول ماه مه شما را که روز وحدت، مبارزه و همبستگی برای طبقۀ کارگر است، جشن می گیریم. طبقۀ کارگر تنها از طریق ایستادگی سازمان یافته و مصممانه است که می تواند در مقابل حملات بورژوازی تاب بیاورد. ما به عنوان «انجمن همبستگی بین المللی کارگران» (UID-DER) اعتقاد داریم که این مبارزۀ سازمان یافته، بایستی در مقیاس بین المللی صورت بگیرد و ما باید با چنین درکی از مبارزه وارد عمل شویم. با به یاد داشتن این حقیقت که کارگرانِ سازمان یافته، شکست داده نخواهند شد، بهترین آرزوها را برای پیروزی و کامیابی شما در مبارزه تان داریم.

زنده باد وحدت بین المللی مبارزۀ طبقۀ کارگر!

انجمن همبستگی بین المللی کارگران (UID-DER)

http://en.uidder.org/

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *