کشتار سوروچ – ترکیه

امروز دست­کم ۳۰ تن از فعالین «فدراسیون سوسیالیستی انجمن های جوانان» (SGDF) طی انفجاری به دست یکی از بمب­گذاران انتحاری داعش در شهر «سوروچ»، واقع در جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه، جان باختند. این فعالین جوان پیش از سفر به کوبانی، به منظور یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر سوروچ گردهم آمده بودند تا در این جا اقدامات لازم جهت کمک به بازسازی شهر کوبانی را برنامه ریزی نمایند.

این حمله، پیامد سیاست های اردوغان در حمایت از داعش در سوریه است. طی روزهای اخیر، اردوغان درحال برنامه ریزی برای مداخلۀ نظامی در سوریه است، و سخنرانی او به دنبال این حملۀ تروریستی اخیر، باری دیگر پرده از تمایلات جنگ طلبانۀ وی برمی دارد. توحشی که امروز به نمایش گذاشته شد، به روشنی نشان می دهد که این اساساً کارگران و فقرای کرد و ترک هستند که بهای حمایت ضمنی اردوغان از گروه داعش را پرداخت خواهند کرد.

این کشتار هم­چنین اثبات می کند که ستیزه جویان مسلح به بمب و توپ داعش، آزادانه در داخل ترکیه مشغول تحرکات و فعالیت هستند.

داعش برای نخستین بار مستقیماً در حال حمله به یک سازمان سوسیالیستی در ترکیه است. این امر، ماهیت عمیقاً ارتجاعی و خصلت ضدّ کارگری این گروه تروریستی را نشان می دهد.

ما به عنوان فعالین «آلترناتیو سوسیالیستی» (شاخۀ «کمیتۀ انترناسیونال کارگری» در ترکیه)، با سازمان SGDF اعلام همبستگی می کنیم؛ چرا که این حمله، حمله ای به همۀ ما است.

  • جنگ و برنامۀ نیروهای رژیم ترکیه برای تصرف سوریه و روژئاوا را متوقف کنید!

  • مرزها را برای تسهیل نقل و انتقال مردم و کالاها به کوبانی به منظور بازسازی این شهر باز کنید!

  • به حمایت حکومت ترکیه از داعش و دیگر گروه های جهادی پایان دهید!

  • به سیاست های خصمانۀ دولتی نسبت به «حزب اتحاد دمکراتیک» و کردها پایان دهید!

  • پیش به سوی مبارزۀ گسترده کارگران و فقرای ترک و کرد، با جانی تازه، علیه ارعاب جهادین و علیه حکومت «حزب عدالت و توسعه»!

۲۰ ژوئیۀ ۲۰۱۵

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران