تجمع اعتراضی در لندن در دفاع از فعالين کارگری زندانی

تعدادی از فعالان اتحادیه های کارگری و سوسیالیست، که اکثراً از «اتحاد برای رهايی کارگران» (ای. دبليو. ال.) و «شبکه همبستگی کارگری» هستند، با وجود تگرگ و باران در جلوی دفتر رسمی «سازمان بين المللی کار» («آی. ال. او.») در لندن گرد هم آمدند، تا مشکلات و معضلات فعالان کارگری زندانی ایران را به گوش مقامات اين نهاد برسانند.

10750257_1516653058599307_7701983829960828454_o

اين تظاهرات، که در تاريخ ۱۶ ژانويه ۲۰۱۵ (برابر با ۲۶ دی ۱۳۹۳) صورت گرفت، یکی از سلسله فعالیت های متعددی است که با هدف برجسته کردن وضعيت وخيم تعداد بسیاری از فعالان کارگری که در سیاه چال های رژيم ایران زندانی شده اند، سازماندهی شده بود. اين فعالان کارگری در بند از جمله شاهرخ زمانی، رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده و محمد جراحی هستند.

تظاهرکنندگان پوسترهايی با شعارهای زیر در دست داشتند: «سازمان بین المللی کار نقض حقوق کارگران ایران را جدی بگير، «ایجاد تشکل کارگری جرم نيستو «شاهرخ و رضا را آزاد کنيد».

تظاهرکنندگان همچنین نامه ای تهيه کرده بودند که در آن از مبارزات فعالان کارگری ایران برای دستيابی به حقوق ابتدايی اتحادیه ای حمایت کرده بودند. اين نامه از سوی تعدادی از فعالان اتحادیه های کارگری بریتانیا امضا شده بود. در نامۀ ديگری، از «گای رایدر»، مدیر کل «سازمان بين المللی کار»، در خواست شده بود که «آی. ال. اوچنان داعیۀ دفاع از حقوق کارگران را دارد، «مطالبات به حق نمایندگان واقعی کارگران ایران را دنبال کند و به وضوح به رژیم ایران گوشزد کند که رفتارش خلاف مقاوله نامه های سازمان بين المللی کاراست که خود امضا کرده؛ و اصرار کند که رژيم تمامی فعالان کارگری را از زندان آزاد کرده و اجازه دهد که آنان کارگران را در کنفرانس بعدی سازمان بين المللی کارنمایندگی کنند

«کارزار شاهرخ و رضا را آزاد کنيد» همچنين فعالیت های مختلف ديگری را در آيندۀ نزديک در نظر دارد، از جمله جمع آوری ده هزار امضای دفاعی.

شبکۀ همبستگی کارگری

۱۷ ژانویۀ ۲۰۱۵

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران