نشریه تئوریک میلیتانت: به مناسبت سالگرد انقلاب بهمن ۱۳۵۷

نشریه میلیتات شماره ۱۰۴ (پی دی اف)

همراه با ضمیمه

  وجه تولید آسیایی و مراحل امپریالیسم و سرمایه داری در ایران نوشته مازیار رازی

پیشگفتار هیئت تحریریه نشریۀ میلیتانت۱۰۴  

چهل‌ودومین سال‌گرد انقلاب پرشکوه بهمن ۱۳۵۷در وضعيتی فرا می‌رسد که بحران اقتصادی نظام سرمايه‌داری در ايران منجر به حملات هرچه هارتر «نئوليبرالی» به طبقۀ کارگر و دیگر اقشار تحت استثمار – مانند افزايش بهای بنزين و سوخت، خصوصی‌سازی و غيره – شده است. و آن هم از سوی رژيمی که مدعی بود مدافع «مستضعفان» است! در چارچوب اين نوعِ مشخص از ديکتاتوری طبقۀ سرمايه‌دار، «جمهوری اسلامی ايران»، به اضافه استثمار «عادی» کاپيتاليستی، انواع و اقسام نهادهای نظامی و شبه‌نظامی، روحانيان و دستگاه‌های مذهبی؛ بخش وسيعی از ارزش اضافه‌ای که پرولتاريای ايران توليد می‌کند را به صورت رسمی يا غير رسمی به انباشت ثروت خود اختصاص می‌دهند.

نتيجۀ منطقی اين بحران اقتصادی بی نظير اين است که همه‌ی جوانب زندگی کارگران و خانواده‌های آنان، و در واقع اکثريت عظيم جامعه، در شرف از هم پاشيدگی قرار گرفته است. اعتراضات گستردۀ آبان ماه ۱۳۹۸، و قبل از آن اعتصاب‌های متعددی که در ني‌شکر هفت‌تپه، هپکو، فولاد اهواز، معلمان، بازنشستگان و بسياری ديگر از مبارزات کارگری ديگر صورت گرفتند، به خوبی نشان داده‌اند که کارگران و توده‌های تحت استثمار کاملاً آماده مبارزه و رودررويیِ فراگير با اين رژيم و طبقۀ سرمايه‌دار هستند.

از آنجايی که اين مبارزات تعداد بسياری از جوانان را به ميدان نبرد عليه اين نظام آورده‌ است، در اين شماره از نشريۀ «ميليتانت» ما مجموعه‌ای از مقالات گرایش مارکسیست‌های انقلابی ایران در مورد تجارب  و درس‌های انقلاب بهمن ۱۳۵۷را در اختيار اين نسل نوين از مبارزان قرار می‌دهيم. اميدواريم که بتوانيم بر اين اساس با آنان در مورد تدارکات لازم برای انقلاب آينده در ايران وارد تبادل نظر و در نهايت اتحادعمل شويم.

این نشریه در سایت گرایش مارکسیست‌های انقلابی -میلیتانت militaant.com با فرمت پی‌دی‌اف (PDF) انعکاس می‌یابد.

از دوستان و رفقایی که مایل به همکاری با نشریه هستند درخواست می‌شود که با ایمیل نشریه  [email protected]  تماس گرفته تا ترتیب همکاری‌ها داده شود.

این نشریه را بخوانید و به دوستان و رفقا خود معرفی کنید.

ما از نظریات، ملاحظات و نقدهای تمامی خوانندگان استقبال کرده و تلاش می‌کنیم به آنها پاسخ دهیم.

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ مطابق با ۱۱ فوریه ۲۰۲۱

هیئت تحریریۀ میلیتانت

[email protected]

 

میلیتانت

سایت گرایش مارکسیست های انقلابی ایران